Club Med, eller Club Méditerranée som är det egentliga namnet, är ett etablerat franskt varumärke med hotell världen över. Som pionjärer inom All Inclusive har Club Med utvecklat ett koncept som slår det mesta. I resans pris ingår i stort sett allt, oavsett om det gäller träning och aktiviteter eller mat och dryck.
Club Med erbjuder ett stort och brett utbud av aktiviteter på hotellen som lämpar sig såväl för barn som vuxna. På anläggningarna har man obegränsad tillgång till exempelvis vattensporter, gym och träningsklasser. De flesta aktiviteter ingår i priset, endast ett fåtal är mot avgift. För de allra minsta finns det även barnanpassade aktiviteter och många hotell har också barnklubbar. I underhållningsprogrammet finns både shower, nattklubbar och liveband.
– På Club Med- hotellen tar man verkligen All Inclusive-konceptet till nya höjder. Att så mycket ingår i priset gör hotellen både unika och prisvärda. Det känns väldigt roligt att vi, som enda svenska arrangör, nu kan erbjuda ett så populärt varumärke som Club Med i vårt program med många fina hotell världen över, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.
I ett första skede lanserar Ving sju Club Med- hotell; två i Turkiet (Kemer och Bodrum), två på Mauritius, ett i Thailand (Kata Beach, Phuket), ett i Florida (Port St. Lucie) samt ett på Maldiverna. Hotellen håller hög klass med en rating på 4, 4+ eller 5. Ving erbjuder boende i dubbelrum Club Room på samtliga hotell. I Thailand finns dessutom Deluxe-rum och på Maldiverna sk water villas. De sju hotellen går att boka från april och maj 2016. Club Med kommer även att säljas av Vings systerbolag; Ving i Norge och Spies i Danmark.
Utbudet av restauranger och barer är gediget och såväl buffé som à la carte är inkluderat i priset. På hotellen finns även stora poolområden och i stort sett alla anläggningar har också en egen strand med gratis solstolar och parasoller. Vill man hitta en egen avskild plats för avkoppling kan hotellen locka med stora, vackra trädgårdar.